Kwiaty na taras i przed dom


    Sezon grillowo-tarasowy zaczynamy zwykle 1 maja. W tym czasie urządzamy zawsze grilla dla najbliższych. Staram się, by do pierwszego majowego weekendu, przygotować taras jak najlepiej i by do tego czasu pojawiły się na nim kwitnące rośliny.

 

    Kwiecień to czas na  prace konserwacyjne, olejowanie desek i obsadzenie donic.
    W tym roku część donic obsadziłam już białymi jaskrami, ale to kwiaty, które będą cieszyć tylko do końca maja.
Jaskry nie mają dużych wymagań, wystarczy regularnie je podlewać i obrywać przekwitnięte pąki a odwdzięczą nam się obfitym kwitnieniem. Idealnie sprawdzają się na naszym nasłonecznionym przez większość dnia tarasie, ale to nie one są na nim gwiazdą w tym sezonie.
 
 



    W Auchan kupiłam piękne hortensje i goździki w podobnym kolorze.
Auchan ma w swojej ofercie o wiele więcej produktów, tj. doniczki, ozdobne koszyki, ozdobne płotki, regały drewniane, kosiarki, stoliki i krzesła balkonowe czy grille. W sklepie zachwycił mnie komplet mebli tarasowych.
 
Do moich goździków wybrałam stylowy koszyk, w którym kwiaty będą zdobić stół w altance. Wszystkie sadzonki mają już kwiaty, nie muszę czekać aż zakwitną, by móc się nimi cieszyć.

Te same hortensje wybrałam przed dom. Lubię gdy dekoracje w ogrodzie są spójne.
Zdecydowałam się na  hortensje, bo kwitną całe lato a ich kwiaty utrzymują się do jesieni.
 
 
Hortensja wymagania
 
 
Hortensje ogrodowe uprawiane w doniczkach są dość wrażliwe na przymrozki, dlatego często na przedwiośniu przemarzają im pąki kwiatowe. Warto je przezimować w chłodnym pomieszczeniu.
 
Hortensje należy sadzić w lekko kwaśnej ziemi.
 
Hortensje najlepiej czują się w lekkim półcieniu dlatego liczę, że pod naszą altaną będzie im dobrze.
 
 



 
 
 Goździki wymagania
 
Goździki posadziłam w gotowej mieszance ziemi do roślin kwitnących, którą kupiłam w Auchan razem z kwiatami.
Kwiaty te lubią stanowiska słoneczne, wtedy obficie kwitną.
Znoszą krótkotrwałe susze, wiec to kwiaty idealne dla zapominalskich.
 


Na zewnątrz jeszcze chłodno ale kawę można już wypić na tarasie i cieszyć oczy pięknymi roślinami.
 
Za duży krzak hortensji zapłaciłam 56,99zł
goździki to koszt 4,89zł
a ten piękny koszyk kosztował 69,99zł



 Asia.

Komentarze

  1. U nas jest pełno kwiatów zarówno w ogrodzie, na tarasie, jak i w domu. Taras jest dość spory i zamarzyłam sobie zadaszenia aluminiowo-szklane nad nim. Wcześniej gdy tylko padał deszcz musieliśmy chować meble tarasowe, a teraz zadaszenie je zabezpiecza. Aż nie mogę doczekać się sezonu wiosennego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz